niedziela, 18 grudnia 2011

Liść późnogotycki

W poszukiwaniu inspiracji ostatnio wpadłam na takiego bloga http://embroidery.racaire.at/?m=201102
Spodobała mi się technika haftu, która jest tam prezentowana. Ostatecznie zdecydowałam spróbować swoich sił . Zaprezentuję część jaką udało mi się dotąd wykonać.W pewnej niemieckiej książce o okuciach meblowych znalazłam wzór późnogotyckiego liścia.

pierwszym krokiem było skserowanie, następnie wycięcie motywu


wycięty z papieru motyw przyszpiliłam do niebieskiego kawałka tkaniny wełnianej


później wycięłam liścia z wełny


następnie przyszyłam do kawałka lnu i wyznaczyłam nicią linie ( żyłki ) liścia


nad tą częścią siedziałam wiele godzin przyszywając srebrną nitką granatowy kordonek


powiększenie fragmentu


lewa strona pracy

Ciąg dalszy nastąpi... będę jeszcze srebrną nitką cieniowała wzór by wydobyć cienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz